Olika försäkrings bolag

Allt allmänt om katter diskuteras här.

Re: Olika försäkrings bolag

Inläggav PEXotics 02 mar 2009, 22:01

Romantica skrev:Aldrig fel att kolla upp sina försäkringar då och då.

Just nu är det många Agria kunder som ringer, för jämförelse….
Många hund och framförallt hästägare eftersom de ändrat villkor så drastiskt på de djurslagen
Ändringarna på katt är inte lika stora men det är dock ändringar där med..

Bland annat att vi inte får ut för operationer för trånga näsor på perser o exotic.
IBLAND får vi katter som har svårt med andning (har hänt mig en gång på 15 år)..nu kan man inte få hjälp till det även om katten LIDER...
betala allt själv....(vi tillhörde de som ringde)
Liten uppfödning av vitfläck Perser o Exotic i alla färger. Kattungar till salu just nu.
Användarvisningsbild
PEXotics
Moderator
Moderator

WCF-Klubb: FHK
Antal katter: 7

Inläggav Bizi 03 mar 2009, 12:48

Jag har en fråga, Vad Är bra vilkor för en kattägare? jag förstår ju att Pexotics blir besviken när agria tar bort detta.
Jag har idagens läge sveland o betalar ca 500:-/år o katt. dock gillar jag inte deras höga rörliga självrisk, tror jag har 1400:- + 25% (max ersättnign 20 000:- tror jag det var) o de e dom där 25 % som stör mej, tycker det är lite högt. (sen har de inte massrabatt eller id-märkningsrabbat heller)

Luden står i Agria tror det blev 1100:- för honom, 1100:- +15%, max ersättning 60 000:-/år. flyttar jag då alla katterna så får jag uppfödarrabatt för att jag har registrerat stamnamn o såklart 10% för att de är id märkta, det betyder att jag hamnar på ungefär samma slutsumma som hos sveland (jag mailade o frågade blir totalt 50% i rabatt). fast med längre självrisk, både rörlig o fast. samt högre max ersättning.
varför har agria senior avgift? (tror dom kallade det så iaf) eller gäller det bara mej som flyttar över dom nu?
sen är jag inte så insatt i allt de finskrivna. vad som ersätts o.s.v.

Oj, nu har ajg svamlat färdigt....
Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fem Katter

www.lukuziolci.wordpress.com - Mina bilder & Vardag
Användarvisningsbild
Bizi
Moderator
Moderator

WCF-Klubb: FHK
Antal katter: 5

Inläggav Romantica 03 mar 2009, 16:26

Jättesvårt fråga at svara på…
Det som jag tycker är bra att en försäkring har och jag är vilig att betala för.
Är kanske inte alls samma som för dig?

Jag föredrar fast självrisk utan % , nej inte bara för att If har det, utan jag tycker det är jätteskönt att veta exakt vad det maximalt kostar att gå till veterinären
Ok den är hög 2,500:- men sedan blir det inget mer.
Har veterinär extra också och där är det mesta inbakat.

Inte den biligaste försäkringen, men jag är beredd att betala för att ha ett bra skydd.
Med uppfödar rabatt (minst tre katter försäkrade varav minst en ska vara till avel är kravet) + rabatt för att jag har andra försäkringar i If (villa, bil osv) så får jag ner premien så det ändå inte är så farligt tycker jag.
517:-/katt utan liv, men med en väldigt omfattade veterinär vårds försäkring som täcker i stort sätt allting.
Bild
Användarvisningsbild
Romantica
Kattunge
Kattunge

Antal katter: 2

Inläggav ansgar 20 jan 2010, 01:14

Agria tog emot vår katt fast han hade hunnit bli ganska gammal. Nu har jag två katter försäkrade till ett bra pris tycker jag. jag vet inte vad det kostar då dom slog ihop försäkringarna och det blev en komplettering. Får se när nästa avgift kommer.
ansgar
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Antal katter: 2

Föregående

Återgå till Allmänt Kattprat