Hej! Jag undrar om det är någon som varit med om något liknande eller har något bra tips?
Min hona som är 3 år började löpa i början av mars och då konstigt nog började hon kissa på golv och mattor, inga större pölar då. Det har hon aldrig gjort innan och hon har löpt ett flertal gånger och haft två kullar.
Jag fick stänga in henne i ett rum några dagar tills hon slutat löpa och sen steriliserades hon. Hon slutade då kissa på golvet. Men nu har hon börjat igen och det har pågått i ett par veckor, och nu är det större pölar. Vi bor i ett 1 ½ plans hus och nu kissar hon endast på ovanvåningen (innan var det på nedanvåningen). Jag har testat att köpa en extra kattlåda att ställa där men det hjälpte inte.
Varför gör hon så här?! Och varför börja nu när hon är 3 år gammal?
Jag misstänkte först att det var urinvägsinfektion men i samband med steriliseringen tog veterinären prover på hennes urin och allt var bra.
Det beror heller inte på äcklig kattlåda då jag gör rent noga och ofta. Jag använder samma sorts kattsand som jag alltid gjort.
Katten är inte orolig eller visar minsta tecken på att må dåligt. Hon är pigg och glad och kelen och sällskaplig. Sover alltid i sängen hos oss. Vill alltid vara med.
Snälla är det någon som kan hjälpa mig? Mvh Sofie